Niezależnie od tego w jakiej branży pracujemy, lub jaką pracę wykonujemy, w ciągu dnia nie zawsze wystarcza nam czasu, żeby wykonać wszystkie sprawy do załatwienia. Największym wrogiem okazują się być nieumiejętność zarządzania czasem oraz niska produktywność. Dzisiaj skupimy się nieco na tym drugim czynniku. W jaki sposób poprawić efekty swojej pracy? Jesteście ciekawi? Odpowiadamy! 

Przeczytaj też: http://ventureday.pl/jak-podniesc-produktywnosc-poradnik/ 

Z czego wynika niska produktywność? 

Niska produktywność może być związana z wieloma czynnikami. Może ona wynikać zarówno z czynników od nas zależnych i tych niezależnych. Z pewnością do przyczyn niskiej produktywności należy zaliczyć nisko motywacje pracowników do pracy. Pracownicy zamiast wykonywać obowiązki służbowe zajmują się plotkowanie i siedzeniem na portalach społecznościowych. Jest to najczęściej podawany powód niskiej produktywności w pracy. Do takich czynników należy zaliczyć też brak monitoringu czasu pracy. Tutaj kłania się wcześniej wspomniana umiejętność organizowania czas. Dobrze jest wyrobić sobie nawyki, które takiej organizacji uczą. Bez tego ciężko nam będzie o produktywne spełniania obowiązków. 

W jaki sposób podnieść swoją produktywność? 

Pracę nad produktywnością należy zacząć od tworzenia listy zadań. Kiedy mamy wiele obowiązków na głowie, ciężko jest zabrać się chociażby za najprostszą rzecz. Nasz umysł przepełniony jest milionem różnych spraw, a to tylko niekorzystnie wpływa na nasze nastawienie. Dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji jest tworzenie listy zadań. Jednak przy tworzeniu takiej listy łatwo się zgubić. Ważne jest to, żeby nie była ona obszerna, a skupiała się tylko na najważniejszych i najtrudniejszych zadaniach, które są istotne w ciągu dnia. Warto jest jednak na początku listy zacząć od dwóch lżejszy czynności, które dodadzą nam motywacji do skreślenia następnych zadań. 

Pamiętaj o swoim nastawieniu 

Człowiek jest o wiele bardziej efektywne w pracy, kiedy posiada pozytywne nastawienie. Jest ono kluczowe w ustaleniu standardów pracy, a także upewnieniu się, że bierzemy odpowiedzialność za siebie i łatwiej podejmujemy decyzje. Z dobrym nastawieniem łatwiej jest nam również podjąć działanie oraz być gotowym do nowych wyzwań. Ten aspekt psychiczny jest więc bardzo ważny w całym etapie produktywności. 

Zobacz też: http://www.carpathians.pl/stres-jak-go-zredukowac/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here